به گزارش آپ اسپورت ؛ از ساعت 23:15 دقیقه امشب به وقت تهران شاگردان ویسنته دل بوسکه در تیم ملی اسپانیا برای جبران شکست 2-1 خود در دیدار رفت و رسیدن به صدر جدول گروه C  رقابت های مقدماتی یورو 2016 به مصاف تیم ملی اسلواکی رفتند.

مسابقه مطابق انتظار با پاسکاری ها پیاپی اسپانیایی ها در نیمه زمین حریف آغاز شد و مشخص بود که این تیم بر روی پاس در عمق های سیلوا، فابرگاس و اینیستا که با فرارهای پدرو، کوستا، آلبا و خوان فران همراه بود، برنامه ویژه ای دارد و  البته با اجرای همین برنامه توانست خیلی زود بر روی این فرار ها ابتدا توسط جوردی آلبا و سپس با پنالتی به دست آمده از فرار دیگو کوستا دو گل را به ثمر رسانده و خیال خود را از بابت کسب پیروزی در این مسابقه راحت کند.

بر خلاف نیمه اول اما در 45 دقیقه دوم مسابقه جذابی را شاهد نبودیم. سرمربی اسلواکی در همان ابتدا مارک همسیک تنها ستاره خود را در غیاب مارتین اسکرتل محروم از زمین بازی بیرون کشید تا با استراحت این ستاره علنا نشان دهد دیگر امیدی به کسب امتیاز در این مسابقه نخواهد داشت. از آن سو دل بوسکه نیز به ترتیب کازورلا و آلکاسر را به جای فابرگاس و کوستای باز هم ناکام در گلزنی به زمین مسابقه فرستاد و تلاش کرد با ادامه حفظ توپ  و انجام پاسکاری های پیاپی علاوه بر دور نگه داشتن حریف از دروازه خودی شانس های گلزنی نصفه و نیمه ای را نیز خلق کند. 

اتفاقی که در چند صحنه با ضربات سیلوا و آلکاسر به وقوع پیوست، اما در نهایت راه به جایی نبرد تا شاگردان دل بوسکه با همین دو گل حریف خود را که در نه بازی پیاپی قبلی خود به پیروزی رسیده بود، شکست داده و به همراه این تیم مشترکا با 18 امتیاز در آستانه صعود به رقابت های یورو 2016 فرانسه قرار گیرند.

شرح گل های بازی

 دقیقه 5 (1-0، آلبا): پاس در عمق تماشایی و خیره کننده داوید سیلوا را جوردی آلبای پیش کشیده در مقابل دروازه با ضربه سر به گل تبدیل کرد تا والنسیایی های سابق گل اول بازی را برای اسپانیا رقم بزنند.

 دقیقه 30 (2-0، اینیستا): پاس در عمق فابرگاس و برخورد کوستا با دروازه بان اسلواکی به یک ضربه پنالتی تبدیل شد تا آندرس اینیستا به آسانی و در خلاف جهات حرکت دروازه بان اختلاف را به دو گل برساند.