شاگردان مانوئل پیگرینی که در دو بازی گذشته خود نمایش فوق العاده ای داشتند، این بازی را نیز سریع آغاز کردند و از همان ابتدا با خلق موقعیت هایی خوب به دنبال باز کردند دروازه تیم هاوارد بودند ولی واکنش های خوب هارت و نظم مدافعین اورتون آن ها را از رسیدن به گل بازداشت. بعد از طوفان اول بازی سیتی، این تیم میزبان بود که رفته رفته خود را در زمین پیدا کرد و قصد داشت با کنترل بازی از زیر فشار حریف بیرون آید ولی شاگردان پیگرینی  با دفع حملات اورتون به سرعت برای گلزنی جلو می کشیدند و دروازه تافی ها را تهدید می کردند  ولی تلاش های نصفه و نیمه آن ها در نیمه اول به جایی نرسید.

 در این میان ضد حملات اورتون، توسط مدافعین و دروازه بان سیتیزن ها خنثی می شد که در یک صحنه فرار خوب لوکاکو روی پاس بارکلی موقعیت خوبی برای تافی ها به وجود آورد؛ بازیکن بلژیکی نیز که در شرایط تک به تک قرار داشت، هارت را از پیش رو برداشت ولی داور این حرکت را آفساید اعلام کرد تا یک فرصت مسلم گلزنی برای آن ها از دست رود. در حالی که سیتی در نیمه اول برتری نسبی داشت، لوکاکو در دقایق پایانی نیمه اول فرصت داشت تا با گلزنی، تافی ها را برنده به رختکن بفرستد ولی ضربه آزاد او به دیرک اصابت کرد تا دو تیم با نتیجه مساوی به رختکن روند. 

نیمه ی دوم :

سیتیزن ها که برای پیروزی در این بازی عزم خود را جزم کرده بودند، نیمه دوم را نیز هجومی آغاز کردند و در دقیقه 47 نیز توسط داوید سیلوا دیرک دروازه را به لرزه در آوردند. حملات سیتی سرانجام نتیجه داد و در دقیقه 60 ضربه پای چپ کولاروف از زاویه ای بسته روی پاس رحیم استرلینگ وارد دروازه شد تا سیتیزن ها از حریف پیش بیافتند. پس از این روبرتو مارتینز با آوردن نایسمیت به زمین قصد داشت فشار را روی دروزاه میهمان بیشتر کرد ولی دفاع منسجم و منظم سیتی بی نقص عمل می کرد و هارت نیز در چندین صحنه واکنش های خوبی از خود نشان داد. 


با نزدک شدن به پایان بازی شاگردان روبرتو مارتینز برای گل زدن دامنه حملات خود را گسترده تر کردده بودند ولی دفاع منظم و سازمان یافته سیتی در کنار واکنش های خوب هارت تافی ها را در گلزنی ناکام گذاشتند. در حالی که آبی پوشان لیورپول کاملا بر بازی مسلط بودند این سیتی بود که روی تجربه بالای بازیکنانش به گل دوم رسید. در دقیقه 88 سمیر نصری در مرکز محوطه جریمه روی پاس یحیی توره صاحب توپ شد و این بازیکن نیز با ضربه ای دقیق اختلاف را به دو گل رساند. در ادامه تلاش های اورتون که از کسب نتیجه ناامید شده بود، به جای نرسید تا سیتی سومین پیروزی متوالی خود را کسب کند و با نه امتیاز در صدر جدول رده بندی انگلیس قرار گیرد.

منبع : آپ اسپورت