مطابق انتظار بازی با برتری منچستریونایتد آغاز شد و تیم میزبان در دقایق اول برای رسیدن به گل روی دروازه نیوکاسل فشار می آورد. این فشار اولیه نیز خیلی زود نتیجه داد و رونی توانست دروازه تیم کرول را بازی کند ولی داور این گل را آفساید اعلام کرد تا کاپیتان شیاطین سرخ همچنان در گلزنی ناکام بماند. البته پس از این گل منچستری ها عقب ننشستند و بارها دروازه نیوکاسل را تهدید کردند ولی نظم خوب خط دفاعی نیوکاسل و واکنش های خوب کارول حملات قرمزپوشان را خنثی می کرد.

با گذشت 20 دقیقه از بازی، بازیکنان نیوکاسل رفته رفته خود را در زمین پیدا کردند و با استفاده از ضد حملات برای رسیدن به گل تلاش هایی انجام دادند که در مهم ترین آن ها ضربه سر تماشایی میتروویچ روی ارسال دقیق آیوزه پرز، با خوش شانسی رومرو، به دیرک برخورد کرد تا میزبان در خانه عقب نیافتد. بعد از این صحنه بازی متعادل دنبال شد و تلاش های دو تیم برای رسیدن به گل ثمری نداشت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم

با شروع نیمه دوم باز هم این شاگردان لوئیس فن خال بودند که همانند نیمه اول از همان ابتدا برای رسیدن به گل جلو کشیده بودند و راه های مختلفی را برای گلزنی امتحان می کردند ولی بازیکنان نیوکاسل در دفاع روز خوبی داشتند و حملات یونایتد را یکی پس از دیگری دفع می کردند. در این دقایق که نیوکاسل در لاک دفاعی فرو رفته بود و تحت فشار بود، لوئیس فن خال با آوردن مایکل کریک ، آنتونیو والنسیا و خاویار هرناندز به ترتیب به جای شواین اشتایگر، دارمیان و یانوزای به دنبال این بود تا فشار را روی دروازه کلاغ ها نگه دارد. در آن سوی میدان نیز استیو مک لارن با آوردن فلوریان تاوین و شیخ تیوته به جای گابریل اوبرتان و آیوزه پرز سعی داشت با استفاده از ضد حملات شانس خود را برای پیروزی بیازماید. 

با انجام این تعویض ها شرایط بازی چندان تغییری نکرد و هنوز این یونایتد بود که برای گلزنی تلاش بیشتری انجام  می داد و کلاغ ها نیز با کوشش فراوان در خط دفاع برای حفظ نتیجه تلاش می کردند. در یکی از جدی ترین موقعیت های بازی، توپ سرگردان در محوطه جریمه، در شرایط تک به تک به چیچاریتو رسید ضربه این بازیکن مکزیکی را تیم کرول به خوبی دفع کرد تا همچنان بازی مساوی بماند. حملات یونایتد تا دقایق پایانی بازی ادامه داشت ولی بدشانسی های آن ها تمامی نداشت و ضربه سر اسمالینگ نیز به دیرک دروازه اصابت کرد تا یونایتد در خانه متوقف شود.

منبع:  آپ اسپورت