به گزارش بخش توپ و تور آپ اسپورت - به گزارش سایت رسمی فدراسیون جهانی والیبال، در فرمت جدید این مسابقات دو گروه دوازده تیمی و یک گروه هشت تیمی وجود دارد و تمامی مراحل این مسابقات تنها در 5 هفته ما بین 17 ژوئن تا 17 جولای انجام می شود. حال، تیم های حاضر در هر گروه را می بینید:

گروه اول، تیم های برتر این مسابقات هستند. 8 تیم حاضر در سطح اول رقابت های 2015، یعنی ایالات متحده- ایتالیا- صربستان- استرالیا- برزیل- ایران- لهستان و روسیه، به همراه قهرمان فصل قبل فرانسه و همینطور آرژانتین، بلژیک وبلغارستان از سطح دوم، این گروه را تشکیل داده اند.

گفتنی است، در هر هفته، 4 تیم در یک کشور (کشورهایی که با رنگ زرد مشخص شده است) به مصاف هم می روند. بدین ترتیب، تیم ملی کشورمان در هفته نخست، در برزیل به مصاف تیم ملی این کشور، ایالات متحده و آرژانتین خواهد رفت. در هفته دوم نیز ایران در صربستان با این تیم، بلغارستان و برزیل مصاف خواهد داشت و در هفته سوم ایران میزبان ایتالیا، صربستان و آرژانتین خواهد بود.ادامه در ادامه مطلب 

این گروه بین تیم هایی است که در لیگ جهانی 2015، رنک هایی بین 13 تا 24  را به خود اختصاص داده اند. ژاپن، فنلاند، هلند، چک، کوبا، کره جنوبی، پرتغال، مصر، ترکیه، اسلوواکی و چین، تیم های تشکیل دهنده این گروه هستند. گفتنی است که چین، ترکیه، اسلوواکی و قهرمان سطح سه، مصر، تیم هایی هستند که از سطح پائین تر به گروه دوم آمده اند.

مسابقات مقدماتی در گروه های یک و دو، در سه هفته از 17 ژوئن تا 3 جولای برگزار می شود. این در حالی است که در گروه سه مرحله مقدماتی در دو هفته برگزار شده و در روزهای 1 تا 3 جولای، مرحله نهایی گروه سوم برگزار می شود. مرحله نهایی گروه دوم در روزهای 9-10 جولای و مرحله نهایی گروه اول در روزهای 13 تا 17 جولای برگزار می شود. مرحله نهایی گروه یک، با حضور 6 تیم در 2 گروه سه تیمی برگزار می شود که متشکل از 5 تیم برتر دور مقدماتی و تیم میزبان است. در گروه های  2 و 3 نیز، مرحله نهایی با 3 تیم برتر در مرحله مقدماتی و تیم های میزبان هر گروه برگزار می شود.میزبان های مراحل نهایی در آینده مشخص خواهد شد.

گروه 3 فعلا قرعه کشی نشده است. 

آنالیز نویسنده سایت : هرچه به جلوتر می رویم بازی ها نیز در لیگ جهانی فشرده تر می شود تیم ما یعنی ایران باید در این سال به دور نهایی صعود کند یعنی باید بازی های اول را جدی بگیرد