ایتالیا بازی را طوفانی آغاز کرد و در همان ابتدا، روی یک حمله خطرناک، گراتزیانو پله با یک ضربه عالی دروازه بلغارستان را تهدید کرد که با واکنش دروازه بان بلغاری همراه بود. البته روی برگشت، ضربه برگردان الشراوی نیز راهی به گل پیدا نکرده و با اختلافی اندک به بیرون رفت. دقایقی بعد و در دقیقه 4، روی یک حرکت کاندروا، ابتدا سانتر او برگشت داده شد و وقتی او دوباره با توپ به محوطه جریمه رسید، بازیکن بلغارستان او را با خطا متوقف کرد تا داور یک پنالتی را به سود آتزوری اعلام کند. پنالتی اعلام شده توسط ده روسی گل شد اما داور دستور به تکرار ضربه داد که این ضربه نیز توسط ده روسی علیرغم تشخصی جهت توسط دروازه بان بلغارستان، به گل تبدیل شد تا حساب کار 1-0 به سود ایتالیا شود. 


در ادامه، بازی آرام تر شد و از فشاردقایق ابتدایی ایتالیا کاسته شد اما آن ها هنوز هم در توپ و میدان برتر بودند. البته در آن طرف میدان، آن ها نیز موقعیت هایی ایجاد کردند که جدی ترین موقعیت آن ها، صحنه تک به تک میکانسکی با جیانلوئیجی بوفون بود که شوت مهاجم بلغار، با عکس العمل فوق العاده دروازه بان با تجربه آتزوری همراه بود و این توپ به کرنر رفت. در ادامه باز هم این ایتالیا بود که بر بازی مسلط بود و آن ها موقعیت هایی کم و بیش خطرناک نیز ایجاد می کردند.

ایتالیا در پایان نیمه اول فشار خود را باز هم بیشتر کرد و چندین موقعیت بسیار خوب نیز بدست آورد اما توپ های آن ها اغلب با اختلافی اندک به بیرون می رفت. در پایان حساب کار در نیمه اول با همان نتیجه 1-0 به سود ایتالیا به پایان رسید.

بازی در ابتدای نیمه دوم، آرام پیش می رفت و موقعیت خطرناکی روی دروازه دو تیم ایجاد نمی شد. اما در دقیقه 54، روی یک برخورد بین میکانسکی و ده روسی، این دو بازیکن به هم ضربه هایی وارد کردند که این ضربه ها، باعث اخراج هر دو نفر شده تا هر دو تیم، کار را ده نفره ادامه دهند. ادامه نیمه دوم نیز کاملا در اختیار تیم میزبان بود اما موقعیت های این تیم و البته ضدحملات حریف، خطراتی جدی رار روی دروازه ها ایجاد نمی کرد. در پایان، این بازی که در نیمه دوم آرام دنبال می شد، با حساب 1-0 به سود ایتالیا به پایان رسید تا ضمن صدرنشین شدن ایتالیا با 18 امتیاز، بلغارستان نیز شانس صعود به مرحله پلی آف را نیز از دست بدهد.